Proefrit Biomedische wetenschappen - Kennismaking met activerend onderwijs: 19 maart 2025

19 maart 2025
Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek

Kennismaking met activerend onderwijs in de opleiding Biomedische wetenschappen

Datum: woensdag 19 maart 2025

De opleiding biomedische wetenschappen zet sterk in op interactief onderwijs in kleine groepen. We willen je dan ook graag laten kennismaken met onze aanpak.
Ben je leerling in de derde graad Secundair Onderwijs (bij voorkeur uit een wetenschappelijke richting) dan kun je inschrijven voor een module die bestaat uit 3 delen:

• Kennismaking met gentherapie aan de hand van een college
  • Daarna ga je zelfstandig aan de slag met het verwerken van deze leerstof. Je werkt m.a.w. aan een zelfstudieopdracht (ZSO); wij bezorgen je hiervoor de nodige instructies en studiemateriaal.
  • Wij organiseren een werkzitting in kleine groepjes ter bespreking van de ZSO.
    Voor je naar de werkzitting komt dien je dus het college, de instructies en de ZSO door te nemen; hiervoor heb je ongeveer 1.5u nodig.

Deze werkzitting gaat door op een woensdagnamiddag en wordt gecombineerd met een korte infosessie van de opleiding en een bezoek (eventueel met activiteit) aan het labo.
Graag een seintje indien je ingeschreven bent maar onverwacht toch niet aanwezig kan zijn.

• Doelpubliek: leerlingen derde graad secundair onderwijs, bij voorkeur uit een wetenschappelijke richting
  • Datum: woensdag 19 maart 2025 | 13.30 - 17.00 uur
  • Verplicht inschrijven:
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek.
    Het juiste lokaal bezorgen we je nog.
  • Contactpersoon: Nele Claes, nele.claes@uhasselt.be

Inschrijven vanaf woensdag 8 januari 2025

Het aantal inschrijvingen per proefrit is beperkt.
Schreef je in en ben je verhinderd door omstandigheden, laat dit even weten door een mailtje te sturen aan els.smeyers@uhasselt.be.

Terug naar het Proef van een les overzicht