Openlesdag wiskunde: 29 oktober 2024 - halve dag

09:00 tot 12:00 u
Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek

Datum: 29 oktober 2024: Calculus 1

Op deze openlesdag volg je een dag mee van het vak Calculus 1. Op deze manier kan je ervaren hoe een universitaire dag verloopt als student in de bachelor wiskunde. Wij bieden zowel de mogelijkheid tot het meelopen van een halve dag als een volledige dag.
Een lesdag begint 's ochtends met een hoorcollege, waarin de onderwerpen van de dag op een samengevatte wijze gebracht worden door de professor. Hierna verwerk je deze theorie tot de middag samen met je medestudenten, maar op eigen tempo. Dit doe je door middel van een leidraad, die je stapsgewijs door middel van een cursustekst en bijbehorende opdrachten begeleidt. Dit is het pakket van de halve dag.

Wil je graag een volledige dag volgen? Schrijf je dan hier voor in!

Het onderwerp van de lesdag is 'Integralen'. Om iedereen een gelijke moeilijkheidsgraad te kunnen bieden, hebben we het materiaal opgesplitst in drie verschillende modules op basis van kennisniveaus, van geen kennis in module 1 tot gevorderde technieken in module 3. Het doel van deze dag is niet persé om alle drie modules af te ronden, maar eerder om een gevoel te krijgen van hoe een lesdag op de universiteit eraan toe gaat.

• Doelpubliek: leerlingen zesde jaar secundair onderwijs met interesse voor wiskunde
  • Datum: dinsdag 29 oktober 2024 | 9u00 - 12u00
  • Verplicht inschrijven: aantal deelnemers is beperkt, graag een seintje indien je bent verhinderd
    Na inschrijving ontvang je nog een bericht met de praktische informatie.
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Aula H1 - Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek
  • Meebrengen: pen en papier
  • Contactpersoon: Peter De Maesschalck, peter.demaesschalck@uhasselt.be en Bram Lentjes, bram.lentjes@uhasselt.be

Inschrijven vanaf woensdag 11 september.

Het aantal inschrijvingen is beperkt.
Schreef je in en ben je verhinderd door omstandigheden, laat dit even weten door een mailtje te sturen aan els.smeyers@uhasselt.be.

Terug naar het Proef van een les overzicht